کارگزار اجرایی
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

کارگزار اجرایی چیست؟

کارگزار مجری کارگزار یا فروشنده ای است که سفارش خرید یا فروش را از طرف مشتری پردازش می کند. برای مشتریان خرده فروشی، سفارش ارسال شده به یک کارگزار مجری ابتدا از نظر مناسب بودن (به طور خودکار از طریق پارامترها برای یک مشتری خاص) ارزیابی می شود و در صورت پذیرفته شدن سفارش، کارگزار اجرا کننده بلافاصله سفارش را انجام می دهد. در صورت رد سفارش، به مشتری اطلاع داده می شود و اوراق بهادار معامله نمی شود. برای صندوق های تامینی یا مشتریان نهادی که قبلا واجد شرایط هستند، تلاش برای تکمیل سفارش بلافاصله پردازش می شود.
نکته های کلیدی

    کارگزار مجری کارگزاری است که سفارش خرید یا فروش را از طرف مشتری پردازش می کند، معمولاً در یک صندوق تامینی.
    کارگزاران اجرایی معمولا واسطه هایی هستند که تحت یک سرویس کارگزاری اصلی قرار دارند که یک سرویس یک مرحله ای را برای معامله گران فعال بزرگ ارائه می دهد.
    کارگزار مجری از اسپرد خرید و فروش پورسانت دریافت می کند و در طول اجرا به گروه تسویه و تسویه کارگزاری اصلی منتقل می کند.
    کارگزاران مجری، معامله را برای "پر کردن" ارسال می کنند، اما این یک کارگزار تسویه حساب است که معامله را "تسویه" می کند، چه به حساب خود یا یک شرکت مربوطه.
    طبق قانون، کارگزاران باید بهترین اجرای سفارش را به مشتریان خود ارائه دهند.

بیشتر بدانید:



آشنایی با کارگزاران اجرایی

سرمایه گذاران خرد معمولاً به صورت آنلاین یا از طریق یک مشاور مالی که سفارشات خود را به یک کارگزار ارسال می کند، تجارت می کنند. از آنجایی که حساب‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که از سرمایه‌گذاران محافظت کنند، سفارش‌ها ابتدا از نظر مناسب بودن بررسی می‌شوند. به عنوان مثال، اگر هدف مشتری حفظ سرمایه باشد، به احتمال زیاد سفارش خرید سهام بیوتکنولوژی سوداگرانه در حاشیه رد خواهد شد. هنگامی که یک سفارش پذیرفته می شود، توسط کارگزار مجری که وظیفه "بهترین اجرا" را دارد پردازش می شود.

کارگزاران اجرایی اغلب با صندوق های تامینی یا مشتریان نهادی مرتبط هستند که برای تراکنش های بزرگ به خدمات اجرای معاملات نیاز دارند. این کارگزاران معمولاً تحت یک سرویس کارگزاری اصلی قرار دارند که یک سرویس یک مرحله ای را برای معامله گران فعال بزرگ ارائه می دهد.

کارگزار مجری در کارگزاری اصلی، اوراق بهادار را برای معامله خرید یا خریدار را برای معامله فروش تعیین می کند. این سرویس واسطه ضروری است زیرا یک تراکنش در اندازه باید با سرعت و با هزینه کم برای مشتری انجام شود. کارگزار مجری از اسپرد خرید و فروش پورسانت دریافت می کند و در طول اجرا به گروه تسویه و تسویه کارگزاری اصلی منتقل می کند.

رابطه بین یک کارگزار مجری و یک کارگزار تسویه یکی از مهم ترین روابطی است که یک کارگزاری می تواند ایجاد کند.
یک کارگزار مجری با یک سفارش سهام چه می کند؟

بسته به نوع سهام، یک کارگزار مجری چند گزینه دارد. اگر سهام در یک بورس معامله شود (مثلاً NYSE)، می تواند سفارش را مستقیماً به آن بورس، به بورس دیگری یا به بازارساز ثالث ارسال کند. اگر سهام در یک بازار خارج از بورس (OTC) مانند نزدک معامله شود، کارگزار می تواند سفارش را برای آن بازارساز ارسال کند.

سفارشات محدود را می توان به یک شبکه ارتباطات الکترونیکی (ECN) هدایت کرد که برای مطابقت با سفارشات خرید و فروش با قیمت های مشخص طراحی شده است. در نهایت، کارگزار ممکن است سعی کند با فروش سهامی که شرکت کارگزار در اختیار دارد یا در دفاتر خود که مشتری می‌خواهد بفروشد، سفارش را از موجودی خود پر کند. در نهایت، این بر عهده کارگزار مجری است که بهترین تماس را برقرار کند.
کارگزاران اجرایی در مقابل کارگزاران تسویه حساب

فرض کنید می خواهید برای خرید 100 سهم اپل سفارش دهید. شما یک سفارش بازار برای پر شدن 100 سهم ارسال می کنید و روی ارسال کلیک می کنید. از آنجایی که امنیت (Apple) بسیار مایع است، سفارش شما باید تقریباً بلافاصله پر شود. با فرض اینکه وجوه در حساب شما وجود دارد تا بتوانید سفارش را انجام دهید، باید در عرض چند ثانیه سهام حساب خود را مشاهده کنید.

تفاوت بین کارگزاران اجرایی و کارگزاران تسویه حساب چیزی است که اکثر سرمایه گذاران هرگز به آن فکر نمی کنند. در مثال، وقتی سفارش خرید 100 سهم را می دهید، آن سفارش به کارگزار مجری می رسد. آنها سفارش را به صورت شخصی یا الکترونیکی از نظر اعتبار بررسی می کنند و سپس سفارش را به صرافی ارسال می کنند.

سپس کارگزار تسویه سفارش را دریافت می کند و اطمینان حاصل می کند که معیارهای تجارت را برآورده می کند. اگر انجام شود، انتقال نهایی انجام می شود: پول از حساب برداشته می شود و 100 سهم اپل تحویل داده می شود. کارگزار مجری به عنوان واسطه بین سرمایه گذار و کارگزار تسویه و کارگزار تهاتر به عنوان واسطه بین کارگزار مجری و بورس عمل می کند.

برای اکثر تراکنش ها، این نقل و انتقالات به صورت الکترونیکی و بدون بررسی شخصی انجام می شود. با این حال، مواردی وجود دارد که نیاز به لمس انسان دارد. یک مثال مشابه این است که به جای اینکه یک سرمایه گذار 100 سهم اپل را بخرد، یک صندوق تامینی را در نظر بگیرید که 100000 سهم بفروشد. این دستور باید هم توسط یک کارگزار مجری که از قانونی و قابل اجرا بودن آن اطمینان می‌دهد و هم کارگزار تسویه حساب، برای اطمینان از موجود بودن وجوه و وجود سهام برای خرید و فروش در نظر گرفته شود.
کارگزار تسویه حساب و کارگزار اجرایی چیست؟

یک کارگزار تسویه حساب برای یک صرافی کار می کند و کسی است که در واقع معامله را انجام می دهد. کارگزار مجری معامله را انجام می دهد، اما هنوز باید قبل از تحویل مجدد به کارگزار مجری و مشتری آن، توسط یک کارگزار تسویه انجام شود.
یک کارگزار چگونه معامله ای را انجام می دهد؟

یک کارگزار یک معامله را با قرار دادن یک سفارش برای یک معامله خاص انجام می دهد. سپس آن سفارش به صورت الکترونیکی به یک اتاق پایاپای ارسال می شود که به آن کارگزار تسویه نیز می گویند، که از قانونی بودن و امکان معامله اطمینان حاصل می کند، سپس معامله را در بورس مناسب انجام می دهد.

تفاوت بین پاکسازی و اجرا چیست؟

تسویه و اجرا عباراتی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند اما از نظر قانونی معانی کمی متفاوت دارند. هنگام بحث در مورد معاملات، تسویه به معنای قرار دادن معامله واقعی با صرافی است. این کار را فقط یک کارگزار تسویه حساب که برای صرافی کار می کند، می تواند انجام دهد، نه یک کارگزار مجری که برای کارگزاری کار می کند. اجرا زمانی است که معامله با "تصفیه" از طریق بورس نهایی می شود.
اجرای معامله به چه معناست؟

اجرای معامله همانند انجام معامله است. شما سفارش را به صرافی ارسال می‌کنید که سپس آن را پردازش می‌کند و یا سفارش ثبت‌شده را به سرمایه‌گذار منتقل می‌کند یا آن را به عنوان نامعتبر برمی‌گرداند.
معامله گران اعدام چقدر درآمد دارند؟

به گفته Salary.com، متوسط ​​پرداخت برای یک معامله گر اعدام 87,976 دلار تا 124,277 دلار است. به عنوان مثال، اگر برای یک صندوق سرمایه گذاری عظیم کار می کنید و مسئولیت معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار را دارید در مقابل اگر برای یک صندوق کوچک کار می کنید، این محدوده بسیار متفاوت خواهد بود. مستمری می گیرند و معاملات زیادی را در روز انجام نمی دهند.
خط پایین

کارگزاران اجرایی کسانی هستند که بررسی می کنند که آیا دستورات مشتری آنها برای کارگزاری آنها قابل اجرا است. اگر آنها فکر کنند که معامله قابل دوام است، آن معامله را با ارسال آن به یک کارگزار تسویه، که به عنوان اتاق پایاپای نیز شناخته می شود، «اجرا» می کنند. کارگزار اجرایی باید اطمینان حاصل کند که آنها بهترین معاملات ممکن را به مشتری خود ارائه می دهند، اما بابت عملکرد و سود تقسیمی پیشنهادی نیز به آنها پرداخت می شود.

برای آشنایی بیشتر با کارگزار اجرایی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.investopedia.com/terms/e/executingbroker.asp





:: برچسب‌ها: ترید ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: